måndag 14 april 2014

Reklamfilm

 Solresor

 - Vilken produkt gör filmen reklam för?
 Den för reklam till soliga resor utomlands 
- Vilken målgrupp har filmen? Vem ska lockas?  
De är för alla åldrar då reklamen visar unga och gamla och att alla ska kunna få ha kul och njuta av värmen.
- Vilka färger dominerar i filmen, och vad tycker du att de symboliserar?  
De är mycket blått och gult, blått står ju för att det är lugnt, så som havsvattnet himlen m.m 
- Vilka tecken och symboler (t.ex. leenden, paret, familjen, stranden, staden...)finns där?  
Det finns unga barn, par och äldre. 
De solar och njuter av det varma värdet med kalla drinkar. 
Det reklamen visar mest är när de är på hotellet vid polen och att de är väldigt nöjda med resan. De leker och spenderar tid med familj vid stranden och vänner. Det visar frihet med att kunna åka iväg och ta det lugnt. 
- Finns det en speciell riktning i rörelserna i filmen? Vilken? Personen som leder reklamfilmen går mest mot höger och filmkameran är för det mesta med riktning åt höger också. De filmer mycket rakt fram också.
 
- Hur tycker du att filmen lyckas sälja produkten? Ja tycker att de lyckas ganska bra då de håller sig till ämnet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar